Friday, May 22, 2009

alah GEMOK, bukan sakit!

Ni lah tagline yg slalu aku guna utk kengkawan yg konon nk berdiet la, takot gemok la, xnak makan mlm la..macam2 la...So aku dengan yakin nye bgtau dorg tagline kat atas tu dengan penuh berkeyakinan.......................

ALA GEMOK JE, BUKAN SAKIT PON...

ni lah padahnye, termakan dengan kata2 sendiri...terkena plak kat diri aku...huaaaa.huaaaa...sape nak tolong aku neh?aku dah gemok, dagu aku dah berlapis2 macam kueh lapis nyonya tu?!?!?...



Nih smua bermula bila dah start cuti semester nih, aku dok umah asek nk mengunyah 24jam! pantang tergolek, mesti nak makan itu ini..teringin macam2 lah, ditambah plak dengan hasutan kengkawan yg dah sememangnye gemok.. dengki la kan tgk aku kurus jeh...hehe.....

Slalunye, aktiviti makan-makan ni aku la pencetus nye..kalu bab mkn malam, kalu kitorg makan kat luar reramai , slalu aku jeh yg makan, konon2nye dorg neh smua xmakan malam takot gemok..aku bolayan, aku order and makan jeh...dorg xmakan, stakat minum limau suam jela, aku? hah amek ko milo, xpon kalu waras sikit air suam plus nasi padprik, plus telor dadar yg cukup bertakong minyak die tuh.....pastu kalu makan mlm kat umah plak(neh kalu xkuar makan luar), aku lah jadi mangsa kene abeskan nasi dlm periuk yg masak berlebeh siang tadi nye sebab dengan nawaitu dorg xnak membazir, xnak buang nasi tu...dah nye aku plak kene makan!
( terpakse la konon...)dprg?xmakan hokey!takat minum n paling tak pon roti sekeping je..dalam akti aku mana la nak kenyang perot aku ngan roti tu je,xlena aku tido malam nanti........

kalu bab mkn tengahari plak slalu aku la jadi tukang masak kat umah, masak bukan maen cukup segala2nye ade...konon2nye nak cukup sumber protien la, carbo la, fiber la, hah amek ko........last2 aku gak yg membayak badan dah mcm barrel !!( barrel neh omputih guna utk simpan arak!jgn minum hokey!haram x gemokkan badan pon)sape nk tolong?




aku perasan kegemokkan aku neh sejak 2 3 arine..ianya nya bermula dengan ktorang start amek2 gambar dgn camera baru syaquif neh...konon nk tgk la kehebatan camera yg 12mp plus touchscreen hokey! (xkan kalah, org touchscreen die touchscreen, koya touchscreen die..hahaha..gurau jeh,elok gak ade camera baru ,leh la aku sedar ke'barrel'an badan aku neh) snap jeh pic aku sorg xdela nampak sgt perbezaan kan, tapi bile amek jeh pic ngn emy and syaquif, aku macam pelik sikit....@$@%#^%^^%^>..........nape same jeh size aku ngn dorg skarang ni?slalu nye aku lah paling kecik dlm mana2 gambar, terselit je aku kalu amek pic reramai ni...now sudah tidak lagi yeah...aku dah same seangkatan dorg...huaaahua.....

Leher aku dah berlipat, dagu dah xde, rahang dah xnampak(cewah macam la perfect shape aku b4 this, suke ati aku la! ahahaha)..dah skrg sape nk tolong ni?hari konvo aku dah nk menjelang tiba, kang mesti rakan2 sekelas aku tegor aku, "mak aih,nape dah gemok nih?telan ikan ke kat terengganu tu?" nih la antara soklan2 yg aku rase dorg akan tanye aku nanti mase konvo...nak2 ade yg jenis kompitisi kan.........aku xnak trauma dgn soklan lazer,plastik dorg tuh nanti..........

So skrg ni, kepada sesape yg blh tolong aku, xkire la dari segi fizikal ke , mental ke, tolong la aku yg dah mcm BARREL nih.....kalu ade sesape jual product kurus ke, nk promote kat aku,sila2kan la ek?janji berkesan tau? n kalu mahal2 tu aku nak hutang bleh?6kali bayau ek?hehe... x pon kalu sesape yg ade belen2 product kurus yg xabes lagi ke, xsesuai dengan badan korg ke, dah xkose continue program die ke, bawak2 la sedekah jeh kat aku ek?anggap jeh tuh zakat korg tahun ni ek? aku bersedia mengambil nye...........

baek mencegah sebelom terlambat...
alah aku baru 56.5kg, bukan nye 80kg lagi pon.....haha....
pssst.. berat aku dolu2 52 hingga 53 jrh paling tinggi,skrg 56.5kg..sikit lagi nak 60kan?

4 comments:

  1. sikit lg nak 60..bukan 300
    gemok..bukan sakit..
    dagu berlapis..bukan cucuk vit c
    konvo...bukannye kawen...
    makan la lagi weh...bukannye mati...

    ReplyDelete
  2. eh eh...die maen2 bukan pula dengan kita!
    kita risau neh, dia bukan2 kan kita pula...
    dah tua2 buat perangai, kena tinggal baru tau

    ReplyDelete
  3. takpe...56 tu tak boleh dipanggil berat..tu dipanggil ringan...
    mak tak mampu pakai i-phone nok...mampu kamera je la yang mampu memanfaatkan sume orang...hhahahha...

    ReplyDelete
  4. haha....dinch peclob,dinch speak2gurindem hokey?

    56 da cukup berat utk ketinggian aku yg xseberapa neh

    huaaaahuaaa

    ReplyDelete