Thursday, November 26, 2009

Salam Aidiladha..............


salam....
selamat hari raya haji kepada semua..selamat menjalani ibadah qurban..............
eiii, teringin betol nak menjejakkan kaki kat mekah tuh...teringin nk pakai ihram, nk kelilingi kaabah, cium hajar aswad, ishhhhhh...xsabar la.....bila la ade peluang utk ke sana,hari2 aku berdoa supaya Allah SWT permurahkan rezeki aku...........................

smlm kan, aku rasa sayu jeh dengar takbir raya tuh.......aku raya2 haji ni x kemana2 pon,x de beria g beraya2 kat uma sedara mara mcm raya puase...tahun lepas family aku beraya haji kat tiara Beach resort, port dickson..dok satu mlm katsane..mcm pelik kan, org lain raya2 ni g melapah lembu, g mkn2 kat umah sanak saudara,tapi ktorg xde yee... sebab family aku xramai, somemore atuk nenek belah mak dah x ada so xdela beria2 sgt raya2 haji ni... nasib mak aku dah siap2 masak rendang, ketupat so berangkut lah bwk ke PD tu..masa katsana tu xdela we all yg da tua bangka neh nk main2 air apa kan, dok tepi gigi air tuh je tgk anak2 buah mandi..kalu teringin sangat nak berendam pon masa tu, so aku buat2 la nak g sambut anak buah kat dlm air tu..dapat gak la merasa mcm budak2 masa tu...hehe.....then raya kedua we all balik jeh trus ke slayang..dah xde mende nak buat...neh raya tahun lepas lah..


nih la anak buah aku: adam faiz.....

tahun ni?xde perancangan, kakak aku anak beranak balik umah baru die kat melaka, abg aku n anak bini die jeh dtg jeh..kalu abg aku x dtg, alamatnye merasa gak la aku jadi anak tunggal dlm family..coz akak aku yg lagi 2org tu(still bujang trang tang tang) for sure merambu ramba time2 gini, dorg mana reti nk dok diam kat umah, panas bontot......eh jap, paham ke ni pasal adik beradik aku? aku ade lima adik beradik, sorg abang n 3org kakak,n aku bongsu manja cute.. huhu....

ok back to the story, actually aku da kebosanan raya2 mcm ni,xde benda nak buat..tgk tv 24jam, dok golek terlentang, fb, online neh jela keje nye.....ikut perancangan mula2 dolu2 family aku nak turun ke dungun bumi permai tu(dungun tempat aku bersekedudukan ngn emyju tula,keje sane) tapi last2 xjadi coz skrg ni musim tengkujuh kat pantai timur, dgn banjir sgala bagai........

xkan la family aku nk adventure nak redah ujan banjir paras lutut plak nk beraya kat sane kan? lain la kalu ade feroza ke, 4wheel drive ke, hilux en razman ke boleh la dorg meredah banjir.kalu stakat nak g naik mpv xyah berangan la..sah2 kang smua hanyut jeh, xpon sia2 jeh kene tempeleng ngn mak aku...huaaahaaaaaaaaaa

so kesimpulan nye, raya2 haji tahun ni mcm ni jela kehidupan aku....maybe kang aku blh buat 48entry ke, korang tunggu jela ek.........

adios.....

2 comments:

  1. aku pon sayu weh..mase raye puase aku dgr takbir pon aku sayu..ne raye aji pon same..apesal eh?
    td mase smyang raye mcm menitis plak air mate aku..tp aku cepat2 kaverline..apesal weh aku mcm merintih sgt ne?

    ReplyDelete
  2. ko berdoa byk2 kat Allah,mintak petunjuk dariNYA.lagi saru dekat kan dir kpdNya, jgn asek dkt kan diri kpd fb je...ouch

    ReplyDelete